نوشته شده توسط : رعنا

امروزه چاقی به یکی از بزرگترین معضلات بشریت تبدیل شده است. چاقی علاوه بر مشکلات ظاهری، احتمال ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت نوع دو، فشار خون بالا و بسیاری دیگر را افزایش می دهد و افرادی که از چاقی مفرط رنج می برند بیشتر در خطر ابتلا به این امراض هستند.

اما خبر خوب این است که حتی کاهش وزن جزئی هم می تواند موجب بهبود یا پیشگیری از ابتلا به بیماری های مرتبط با چاقی شود. تغییر در رژیم غذایی، افزایش فعالیت های فیزیکی و تغییر در عادات غلط می تواند به کاهش وزن کمک شایانی کند. در صورتی که از موارد بالا نتیجه ای نگرفتید، می توانید از دارو های تجویزی یا جدیدترین روش جراحی لاغری کمک بگیرید.

·      جراحی لاغری

عمل لاغری روشی درمانی برای کاهش وزن است که در آن با تغییر نحوه گوارش غذا و کاهش کالری دریافتی، موجب کاهش وزن بیمار می شود. از طریق جراحی های لاغری بیمار نه تنها کاهش وزن چشمگیر و بدون بازگشتی را تجربه می کند، بلکه سلامتش نیز بهبود می یابد. پس از جراحی لاغری اکثر بیماری های مرتبط با چاقی مانند دیابت، فشار خون بالا و بیماری های قلبی بهبود می یابند. جراحی لاغری انواع مختلفی دارد که شامل بای پس، ساسی بای پس  و اسلیو معده، حلقه قابل تنظیم معده و بالون معده می باشد. در ادامه به توضیح جدید ترین متد جراحی لاغری می پردازیم.

   اسلیو معده

اسلیو معده یکی از پرطرفدارترین و کم خطرترین جراحی های لاغری است که با برداشتن ۸۰ درصد معده موجب کاهش کالری های دریافتی و در نتیجه لاغری می شود. همچنین بخشی از معده که مسئول ترشح هورمون گرسنگی است در این جراحی حذف می شود از این رو اشتهای بیمار به طور قابل توجهی کاهش پیدا می کند. اسلیو معده جدید ترین متد جراحی لاغری است که نسبت به سایر روش ها عوارض و چالش های کمتری داشته و موجب درمان بیماری های مرتبط با چاقی نیز می شود.

 بای پس معده

جراحی بای پس معده نه تنها موجب کاهش ابعداد معده می شود بلکه با دستکاری روده عمل جذب مواد غذایی را کمتر می کند. طی مراحل بای پس معده، ابتدا بخشی از معده بریده شده و کنار گذاشته می شود سپس بخشی از روده به ادامه معده متصل شده و دوخته می شود.بای پس معده یکی از استانداد ترین جراحی های لاغری است که موجب کاهش ۸۰ درصدی ورن فرد می شود. اما متاسفانه عوارضی همچون سندروم دامپینگ یا عدم توانایی معده در نگهداری غذا را به همراه دارد. علاوه بر این بیماران بای پس معده توانایی جذب برخی ویتامین ها را از دست می دهند و تا آخر عمر مجبور به مصرف مکمل های ویتامین و مواد معدنی هستند.

   ساسی بای پس معده

 جراحی  ساسی بای پس معده به عنوان ترکیب دو جراحی اسلیو معده و بای پس معده معرفی شد. این جراحی که به روش بسته (لاپاراسکوپی) انجام می‌شود، در برطرف کردن بیماری های دیابت و فشار خون اثر به سزایی دارد.

بعد از این جراحی، غذا از دو مسیر عبور خواهد کرد؛ یکی مسیر عادی اثنی عشری و دیگری، مسیر جدید معده به روده باریک.

این موضوع باعث می‌شود که بیمار به هیچ وجه به بیماری کمبود مواد معدنی و عناصر مهم خونی مبتلا نشود.

بعد از این مسیر غذا به روده راه پیدا خواهد کرد و باعث ترشح هورمون‌ها، واسطه‌های پروتئینی، افزایش تولید انسولین از دیواره آن می‌شود. به همین دلیل ساسی بای عامل کاهش قند و چربی و اسیداوریک خون شناخته شده است.





:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 آذر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: